سوالات متداول
در این صفحه سوالات متداول محصولات و خدمات فروشگاه اینترنتی الـ مارت پیش روی شماست.
اگر پرسشی در خصوص هر یک از محصولات و خدمات ما دارید میتوانید از بین سوالات متداول کاربران سایت ما آن را بیابید.
ممکن است پرسش شما نیز مشابه یکی از این پرسشهای متداول باشد.
در آخر اگر جواب خود را نیافتید می توانید در زیر در قسمت دیدگاه ها سوال خود را بپرسید.
در کمترین زمان به شما پاسخ داده خواهد شد.
اعتماد هنگام خرید محصولات
چطور به شما اعتماد کنم؟
فروشگاه اینترنتی ال مارت تحت نظارت شاپرک بانک مرکزی و مورد تایید بانک ملی ایران و دارای نماد اعتماد الکترونیک و کد شامد ساماندهی سایت های تجاری در کشور می باشد که خود گویای آن است که کلیه فعالیت های ما زیر نظر گرفته می شود و در صورت بروز اشتباه حتی سهواً متعهد به پاسخگویی هم به شما و هم ادارات و ارگانهایی چون: بانک ملی ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیک، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی هستیم. لذا با استعلام از ادارات مذکور می توانید با خیالی راحت از ما خرید کنید.



ثبت سفارش، پرداخت، دریافت محصول
چطور محصولی را سفارش دهم؟
نحوه خرید آسان در 4 مرحله:
- پس از یافتن محصول مورد نظر خود به دنبال دکمه “افزودن به سبد خرید” بگردید و روی آن کلیک کنید.
- برای همه محصولاتی که قصد خرید آنها را دارید همین کار را تکرار کنید.
- در برخی محصولات قبل از افزودن به سبد خرید باید وزن و یا رنگ و یا… را مشخص کنید. (راهنمایی لازم در حین خرید به صورت خودکار و هوشمند انجام می شود.)
- سپس به صفحه سبد خرید بروید، که به شکل سبد در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد و روی دکمه “تسویه حساب” کلیک کنید.
- سپس “جزئیات صورتحساب” خود را وارد کنید. که شامل:
- نام و نام خانوادگی
- شماره موبایل
- استان
- آدرس دقیق که شامل شهر و خیابان و کوچه و پلاک و واحد است
- در پایان روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید که با کلیک روی این گزینه به صفحه پرداخت بانک هدایت خواهید شد.
- در این مرحله نیز می توانید درگاه پرداختی که تمایل به پرداخت وجه از طریق آن را دارید را انتخاب کنید. (که پیشنهاد ما استفاده از درگاه پرداخت “بانک ملی” می باشد.)
- توضیحات نحوه ورود اطلاعات کارت بانکی در صفحه پرداخت بانک مربوطه ذکر شده است.
- در برخی محصولات که پرداخت در محل هستند نیازی به پرداخت در این مرحله نیست و فقط “ثبت سفارش” را کلیک کنید.
- در این مرحله نیز می توانید درگاه پرداختی که تمایل به پرداخت وجه از طریق آن را دارید را انتخاب کنید. (که پیشنهاد ما استفاده از درگاه پرداخت “بانک ملی” می باشد.)
کلیه مراحل فوق از ابتدای ثبت سفارش تا تحویل کالا درب منزل از طریق پیامک به اطلاع شما خواهد رسید
وجه محصول خریداری شده را چطور پرداخت کنم؟
در پایان ثبت سفارش که توضیح آن داده شد روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید که با کلیک روی این گزینه به صفحه پرداخت بانک هدایت خواهید شد.
- در این مرحله نیز می توانید درگاه پرداختی که تمایل به پرداخت وجه از طریق آن را دارید را انتخاب کنید. (که پیشنهاد ما استفاده از درگاه پرداخت “بانک ملی” می باشد.)
- توضیحات نحوه ورود اطلاعات کارت بانکی در صفحه پرداخت بانک مربوطه ذکر شده است.
- و یا از طریق کارت به کارت و ثبت اطلاعات مورد نیاز وجه محصول را بپردازید.
- در برخی محصولات که پرداخت در محل هستند نیازی به پرداخت در این مرحله نیست و فقط “ثبت سفارش” را کلیک کنید.
محصول خریداری شده را چطور دریافت کنم؟
پس از ثبت سفارش و پرداخت وجه (در مواردی که پرداخت وجه در محل نباشد) از طرف شما، حال نوبت ماست که محصول خریداری شده شما را با بهترین کیفت و پس از بسته بندی در شرایط کاملاً بهداشتی و با کمترین دخالت دست ارسال کنیم.
بسته به محل حمل و نقل، سفارش ها یا از طریق پیک و یا از طریق پست ویژه ارسال می گردد.
پست ویژه: خدمتی است سریع و مراحل عملیاتی مربوط به آن به صورت خاص و ویژه انجام می پذیرد.
مدت زمان ارایه خدمت (قبول تا توزیع مرسوله) در بازههای زمانی تعهد شده انجام میپذیرد.
تعهدات توزیع مرسولات برای مقاصد شهری حداکثر 3 ساعت و برای مقاصد بین شهری حداکثر تا ساعت 10:00 یا 12:00 روز بعد از قبول مرسوله میباشد.
تحویل سفارشات فروشگاه ال مارت با بسته بندی تمیز و بهداشتی و تحویل با ماسک و دستکش توسط مامور پست درب منزل با پست ویژه انجام می شود.
در آخر شماره رهگیری مرسوله پستی برای شما از طریق پیامک ارسال خواهد شد و می توانید از طریق لینک زیر در هر مرحله از محل مرسوله خود با خبر شوید.
چطور سفارش خود را لغو کنم و وجه پرداختی را دریافت کنم؟
شما کاربر گرامی میتوانید قبل از تحویل کالا سفارش خود را لغو کنید.
چند حالت برای مورد فوق قابل تصور است:
- پس از ثبت سفارش و پرداخت وجه و قبل از ارسال کالا:
- در این حالت با توجه به اینکه وجه واریزی شما پس از 24 ساعت کاری به حساب ما واریز میگردد لذا ما تعهد می نماییم که حداکثر تا 72 ساعت کاری بعد از دریافت وجه، مبلغ مذکور را به حساب شما واریز خواهیم کرد.
- پس از ثبت سفارش و پرداخت وجه و ارسال کالا:
- در این حالت مانند مرحله قبل وجه مذکور پس از 72 ساعت کاری به حساب شما واریز میگردد.
- تنها تفاوت آن با مرحله قبل این است که در این حالت هزینه پست از مبلغ مذکور کسر میگردد.
ننکته اول: برای لغو سفارش باید با همان شماره موبایلی که هنگام ثبت سفارش وارد کردید با ما تماس بگیرید.
ننکته دوم: شماره حساب یا شماره شبا یا شماره کارت اعلامی شما باید به همان نام و نام خانوادگی باشد که هنگام ثبت سفارش وارد کردید.
ننکته سوم: در مورد همه محصولات، چه محصولات با ارسال رایگان و چه محصولاتی که هزینه ارسال آنها محاسبه گردیده است، هزینه ارسال و برگشت کالا در صورت لغو سفارش به عهده شما خواهد بود و از مبلغ واریزی به حساب شما کسر می گردد.
ننکته چهارم: با توجه به سیاست های کاری ما در صورتی که کالای خریداری شده را از مامور پست یا پیک دریافت کنید امکان لغو سفارش وجود نخواهد داشت.
- چرا ما محصولاتی که دریافت کرده اید را پس نمیگیریم؟
- فرض کنید که شما خریدار محصولی هستید که قبل از اینکه به دست شما برسد به مدت یک هفته یا بیشتر دست فرد دیگری بوده و از آن استفاده میکرده و با توجه به مهلت زمانی که برای برگشت محصول داشته، آن را برگشت زده است. (در این حالت چه حسی نسبت به آن محصول خواهید داشت؟)
- با توجه به نوع بیشتر محصولات ما که اغلب خوراکی هستند، امکان برگشت محصول وجود نخواهد داشت، چراکه با توجه به وضع موجود و شیوع ویروس کرونا ممکن است باعث شیوع بیشتر این ویروس باشیم.
- در صورتی که سفارشی به اشتباه برای شما ارسال گردد و یا خرابی محصول از طرف ما باشد، در این صورت به دو روش اختیار دارید سفارش را تجدید و یا آن را لغو کنید که در صورت لغو کل مبلغ سفارش به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
اگر هنگام مراجعه مامور پست در منزل نباشیم، کالای خریداری شده چه می شود؟
در این حالت با مراجعه به اداره پست منطقه خود و ارائه کارت ملی محصول خود را دریافت کنید.
حساب کاربری
چطور در سایت حساب کاربری ایجاد نمایم؟
برای سهولت ثبت سفارشات شما اجباری به ثبت نام در سایت نیست و کلیه مراحل از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد.
اما پیشنهاد می کنیم که در سایت ثبت نام نمایید تا به صورت آنلاین و برخط از مرحله به مرحله سفارشات خود مطلع شوید.
شما عزیزان می توانید با کلیک روی “حساب کاربری” یا “ورود / عضویت” در منو سایت اقدام به ثبت نام نمایید و یا در هنگام ثبت سفارش گزینه “میخواهید یک حساب کاربری ایجاد نمایید؟” را کلیک کنید.
و به راحتی و در چند قدم اقدام به ثبت نام نمایید.
در حساب کاربری به چه مواردی دسترسی خواهم داشت؟
از طریق پیشخوان حساب کاربریتان، میتوانید سفارشهای اخیرتان را مشاهده، آدرسهای حمل و نقل و صورتحسابتان را مدیریت و جزییات حساب کاربری و کلمه عبور خود را ویرایش کنید.
همچنین می توانید “لیست علاقه مندی های” خود را مشاهده و ویرایش کنید.